Susedia, kedze mozno niektori z Vas uz zacinaju mat zly pocit, ze nic sa nedeje a s nasou bytovkou sa nikam nehybeme, rozhodol som sa zhrnut, co vsetko sa posledne dni, tyzdne ci mesiace dialo. Opak je totiz pravdou a riesi sa toho tolko, ze mnoho veci mozno aj zabudnem spomenut. Podme pekne poporiadku:
1. Zacneme odspodu – garazami. V nich ako zastupcovia riesime so spravcom a YIT v zasade 4 hlavne veci – A. ich vycistenie, B. ich nedostatocne odvodnenie (mlaky pri zlaboch), C. zle fungujuce osvetlenie a D. caste a hlavne nekonecne poplachy CO.
A. na vycistenie garazi sme dostali cca pred tyzdnom od spravcu cenovu ponuku od firmy, ktoru maju overenu, ze cisti dobre a nie je draha. Cistenie garazi si kazdy vlastnik plati vramci zalohovych platieb, penazi by sme tam uz mali mat na taketo vycistenie urcite dostatok, no garaze su stale spinave. Uzko to totiz suvisi s nasledujucim bodom.
B. v dnesnych dnoch malo prebehnut vyriesenie nasej reklamacie zleho odvodnenia priestorov garazi. Aj preto sme na ponuku cistenia garazi zatial radsej nereagovali, kedze pri rieseni tohto problemu bude v garazach treba frezovat nove odvodnovacie drazky a garaz bude po tychto zasahoch velmi znecistena stavebnym prachom. YIT ale posunulo termin realizacie na buduci mesiac, preto by sme radi poprosili este o chvilku strpenia so spinou v garazach. Ked vyriesia problemy so stojacou vodou, garaz dame riadne vycistit. O vsetkom sa vynasnazime vcas informovat, aby ste si stihli odparkovat auta niekam inam, nech neskoncia pod nanosmi prachu z frezovania (takisto dame samozrejme vediet kedy sa bude cistit).
C. zle fungujuce osvetlenie v garazach riesime prakticky odkedy sme sa nastahovali, vtedy svietilo prakticky stale, teraz zase reaguje pomaly, niekedy vobec a hlavne, ked uz sa konecne rozsvieti, zbytocne sa rozsvecuje uplne cela garaz. Od yit sme dostali dva navrhy riesenia – prvym je prezonovanie na viac zon a kompletne znovunastavenie vsetkych senzorov, co by nam urobili zadarmo. Druhym navrhom bola kompletna vymena osvetlenia za LED s tym, ze by sme si naklady na realizaciu rozdelili s YIT na polovicu. Toto by nam ale problem nevyriesilo, akurat by sme usetrili na nakladoch za svietenie a jeho udrzbu, kedze LEDky sa tak casto nevypaluju ako trubice, ktore tam mame teraz. Po dlhych debatach zastupcov so spravcom sme sa rozhodli prijat prvy navrh od YIT, aby sme v prvom rade vyriesili nefunkcnost celeho systemu, a so spravcom sme sa dohodli tak, ze na LED osvetlenie budeme prechadzat postupne (rozumej ked sa vypalia trubice, vymenime ich za led). Vdaka tomu sa naklady na prechod na LED rozdelia na dlhsie obdobie a nebude to az taka velka jednorazova zataz na nas fond udrzby a oprav.
D. Kedze sa teta uz dlhsie neozyvala, boli sme v tom, ze caste poplachy pri zvysenej koncentracii CO boli vyriesene este za stareho spravcu. Po nedavnej prebdenej noci sme ale boli vyvedeni z tohto omylu a hned sme dali spravcovi za ulohu zistit, v com je naozaj problem. Ked to skratim, jeho riesenie je naozaj velmi primitivne a jednoduche. Nevieme, ci v tom ma prsty stary spravca alebo YIT, ale cely system bol nastaveny tak, ze bude hulakat, kym ho niekto nevypne. Kto ho ma vypnut sa nam zial podarilo zistit az rano. Cely system je totiz napojeny na pult SBS, ktori by mali v pripade poplachu prist skontrolovat situaciu a system vypnut, no dalsi zadrhel bol v tom, ze ziadnu takuto spravu nedostali, lebo vraj poplachy CO hlasene nemaju. Spravca slubil, ze pri najblizsej revizii systemu, ktora ma byt coskoro dozrie na jeho riadne nastavenie (pri spusteni poplachu sa po znizeni koncentracie CO sam vypne, co zvykne byt tak cca 2-3 minuty, takisto daju nastavit aby chodili hlasenia aj o tychto poplachoch pracovnikom SBS).
2. Schodza – bude uz coskoro, zatial sme dostali dva mozne terminy na vyber – 10.6. alebo 17.6.. O vyhlaseni schodze budete urcite riadne a vcas informovani spravcom, za nas zastupcov by sme Vas chceli poprosit, aby ste ju nebrali na lahku vahu a urcite sa jej ak budete mat tu moznost zucastnili – bude sa tam toho riesit naozaj vela.
3. Vyuctovania za rok 2018 – vzhladom k tomu, ze cely minuly rok sme platili Somatu sa s nimi nas novy spravca dohodol, ze nam budu robit vyuctovania prave ludia zo Somatu. Vyuctovania by sme mali podla zakona dostat do zajtra (31.5.), od spravcu mam info, ze od vcera su na ceste postou k nam. Mnohi uz zrejme viete, ze z pripadnych preplatkov nam nas novy spravca odrata jednu zalohovu platbu, kedze podla zakona by sme mali platit zalohy mesiac dopredu (co za Somatu naplatilo, tam sme platili za aktualny mesiac).
4. Nefunkcne cipy do Activity parku – zo strany spravcu uz bolo zbieranie cisel nefunkcnych cipov uzatvorene, zajtra, t.j. 31.5. by sem mali prist ludia z dodavatelskej firmy ktora dodavala cely system a mali by sa pozriet na nas problem nefunkcnych cipov.
5. A. Pocet kontajnerov v kontajnerovom stojisku B. vynasanie smeti, C. kontajner na bioodpad/komposter.
A. kedze uz je zrejme vacsina obyvatelov Tammi 3 a 4 nastahovana a odpadov zo stahovania uz byva zjavne menej, so spravcom sme dohadovali znizenie poctu kontajnerov na skusku tak, aby sa nam zmestili do stojiska. Malo by to prebehnut v najblizsej dobe, ak sa vsak bude preplnenie kontajnerov opat opakovat, budeme zial musiet strpiet kontajnery aj mimo stojiska – yit o zvacsovani stojiska nechce ani pocut, normy su splnene, pravo je na ich strane, zial. Aby sme sa tomu pokusili co najviac predist, chceli by sme Vas poziadat o zodpovedne ukladanie odpadov, aby nam napriklad cely papierovy kontajner nezabrala jedna rozlozena krabica plna vzduchu. Takisto planeta sa Vam raz urcite podakuje, ked sa budeme pokusat odpadu tvorit co najmenej.
B. prosime, naozaj prosime vsetkych vlastnikov a najomnikov, aby nechodili vynasat smeti cez garazovu branu – zbytocne tym znizujeme zivotnost jej klucovych (a dost drahych) dielov. O vynasani smeti do kosov vo vnutrobloku sa dufam ani nemusime bavit, kazdemu je pevne verim jasne, ze do nich odpad z domu nepatri.
C. spravcu sme sa pytali aj na moznosti pristavenia kontajneru na bioodpad, resp. dodanie komposteru – hlavne na pokosenu travu pre ludi s predzahradkami a travu z kosenia activity parku. V OLO maju pravidla nastavene tak, ze kontajner na bioodpad dodavaju iba do rodinnych domov. Komposter nam vedia dodat zadarmo, ale tym prechadza vsetka zodpovednost za jeho obsah na nas – vyprazdnovat nam ho uz nebudu. Spravca sa este skusi opytat na magistrate, vraj tam poslednu dobu tiez vyvijali nejake aktivity pre lepsie nakladanie s bioodpadom, tak snad pre nas bude mat nejaku lepsiu spravu.
6. zahradnik – niektori ste si mozno vsimli, ze nam zo zelenych stvorcov a z okolia stromu vo vnutrobloku zmizla burina a vyzera to hned cele tak nejak krajsie – to vdaka nasmu novemu zahradnikovi od spravcu. Docasne musel teraz prace kvoli pocasiu ukoncit, no casom sa dostane aj za dom ku kontajnerom a do activity parku.
7. dlha doba kym zacne tiect v niektorych bytoch tepla voda – v blizkej dobe by k nam mal prist clovek kvoli tomu nastavovat kotol a k tomu prisluchajuce veci, snad to bude lepsie
8. nastavenia vchodovych dveri – so spravcom a YIT riesime aj toto, aby nam dvere netrieskali a spolahlivo sa zatvarali, no vsetko to zatial stoji na dodavatelovi Incon, ktory sem nie a nie prist. Ale uz na nich dost tlacia, tak snad sa coskoro dockame.
9. zabezpecenie pivnic – v spolupraci so spravcom sme preventivne vymenili zamky, kluce si este stale neprevzalo cca 20 ludi. na schodzi budeme riesit ako lepsie ochranit nas majetok, nejake napady na zabezpecenie uz mame pripravene.
10. upratovanie – niektori sa stazovali, ze na ich poschodi to nevyzera, ze by upratovali. Spravca toto prebral s veducou upratovaciek, ak nahodou nieco take zbadate, odfotte to prosim a poslite niektoremu zo zastupcov, veduca slubila, ze to bude riesit.
11. vypadavajuce panty od dveri do garazi – nahlasene to je uz davno, stale sa caka, kym yit donuti dodavatela vyriesit tento problem, my budeme tlacit na spravcu, spravca na yit
12. nefunkcne osvetlenie pri kontajneroch – spada pod Tammi 2 – teda Somat, upozornovali sme na to, YIT o probleme vie, vraj tam vyhadzuje nejaky istic, ked prsi. Pracuje sa na tom, aby doslo k naprave, opat to stoji na dodavatelovi.
13. garazove brany – nastastie uz dlhsie nerobili problem, spravca pracuje na tom aby nam vybavil 24 hodinovy servis u dodavatela, budeme vraj pilotny projekt 24 hodinoveho servisu u Kristlu. Ak sa Vam nieco na branach nebude zdat, nahlaste to prosim niektoremu zo zastupcov – ja som uz takto hlasil rozstrapatene lanko, niekto iny hlasil trhany chod brany, vsetko sa vyriesilo kym bola este brana funkcna a aj vdaka takejto prevencii zostala funkcna aj nadalej.
14. vytahy – nastastie uz tiez dlhsie s nimi nebol problem, tak k tomu iba drobna statistika – dal som si od spravcu cez technika firmy Kone vytiahnut statistiku poruch v nasom vchode, kedze u nas bol vytah pomerne casto nefunkcny. V polovici pripadov vraj islo o uzivatelsku chybu – napr. niekto zrejme nasilu zasekol dvere, atd. Velmi sa mi tomu nechce verit, alebo su tie vytahy dost krehke, kazdopadne skusme sa k nim spravat citlivejsie, mozno sa budu kazit menej.
15. domovy poriadok a mnoho, mnoho dalsich veci budeme riesit na schodzi.